شرکت نور افرا انرژی
شماره ایتا: 09163361192 -شماره موبایل 09166985821 - شماره دفتر 06135538778

پایه روشنایی پارکی و فانتزی

پایه های پارکی و فانتزی (garden& decorative light poles)

از آنجا که معمولا به زیبایی پایه های پارکی نیز اهمیت داده می شود این نوع پایه ها  و پایییه های فانتزی را در یک بخش قرار داده ایم، معمولا پایه های پارکی و پایه های فانتزی یا دکوراتیو یا تزئینی بصورت لوله ای ساخته می شونداین بجهت این موضوع مهم می باشد که جهت فانتزی کردن پایه، در پایه های لوله ای قدرت مانور بیشتری وجود دارد.

هم در پایه های خیابانی و هم در پایه های پارکی ، می توان پایه های فانتزی ساخت ، این پایه ها جهت نمادار شدن علاوه بر ایجاد انحناهای خاص، از قطعات ریخته گری شده تزئینی نیز در ساخت و شکیل کردن آنها استفاده می شود.

قطعات ریخته گری جهت تزئین بدنه پایه  

به جهت اینکه این قطعات تزئینی معمولا متقارن ساخته می شوند نصب آنها بر روی لوله راحت تر انجام می شود ، قطعات تزئینی از جنس آلومینیوم یا چدن ریخته گری می باشند ، این قطعات بصورت دو تکه در اطراف پایه ها بشکل چشم نوازی پیچ می شوند و نمای بسیار زیبایی به پایه می دهند.

مکعب یا استوانه های ورق  فلزی جهت تزئین قسمت تحتانی پایه

قطعات دیگری که در پایه های پارکی و فانتزی استفاده می شود مکعب ها یا استوانه های فلزی می باشد که در پایین پایه پس از عبور پایه ( لوله یا بدنه پایه)  از درون آنها ، در قسمت پایین پایه جای می گیرند و نمای زیبایی به پایه می دهند، جهت زیبا سازی این مکعب ها مجدد می توان قطعات شکیل ریخته گیری را روی آنها پیچ یا پرچ نمود.

سر انداز یا دستک پایه های فانتزی

یکی از قسمت های چشم نواز در پایه های پارکی و فانتزی ، دستک های پایه می باشد ، این دستک ها در پایه های پارکی می تواند یک طرفه ، دو ، سه و یا چهار طرفه باشد، در پایه های خیابانی معمولا یک طرفه و دو طرفه می باشند در طرح دو طرفه در پایه خیابانی می تواند دستک در دو ارتفاع متفاوت نصب گردد که یکی خیابانی و دیگری در ارتفاع کمتر پیاده رویی باشد.

دستک این نوع پایه ها بصورت لوله ای می باشد و با  انحنا های زیبا ساخته می شود، از دیگر مشخصات پایه های فانتزی مانند پایه های لوله ای خیابانی دارای بیس پلیت ، اتصال لوله ها با سایز های متفاوت ولی نحوی اتصال دستک ها با پایه های خیابانی متفاوت است و معمولا بصورت ساده در بالای پایه قرار نمی گیرند بلکه به بغل پایه بصورت ظریفی جوشکاری می گردد.

رنگ آمیزی پایه های فانتزی و پارکی

یکی از مهمترین مراحل ساخت پایه های فانتزی ، مرحله رنگ آمیزی پایه ها می باشد چراکه دوام پایه فلزی به این مرحله حساس بستگی خاصی دارد.رنگ آمیزی پایه ها ، رنگ آمیزی معمولی نمی باشد، چراکه پایه های در فضای باز نصب و یهره برداری می گردند و از اینرو رنگ پایه می بایست دارای مقاومت فیزیکی ( ضربات ، خراشیدگی) و شیمیایی ( نور آفتاب، تغییرات دمایی، بارندگی و رطوبت ) قابل توجه ای باشد. در این نوع رنگ آمیزی مانند رنگ کوره ای ، پس از رنگ آمیزی پایه می بایست در دما و زمان مشخص قرار داده شود تا رنگ تثبیت گردد.

 

رنگ آمیزی صنعتی پلی یورتان (polyurethane paint)  

رنگ پلی یورتان یا اورتان از جمله رنگ های صنعتی دو جزئی می باشد، این رنگ دارای خواص بسیار خوب فیزیکی و شیمیایی می باشد ، این رنگ به جهت مقاومت های فیزیکی و شیمیایی بسیار مناسب آخرین پوشش رنگ آمیزی در نظر گرفته می شود در زیر به تعدادی از مزایای این رنگ اشاره می شود:

 

  • مقاومت بسیار بالای رنگ های پلی یورتان در برابر مواد شیمیایی از جمله اسید ها ( باران اسیدی) ، روغن های شیمیایی و املاح
  • خشک شدن سریع رنگ پلی یورتان به جهت اینکه در درجه حرارت پایین خشک می شود.
  • رنگ های پلی یورتان در برابر نور خورشید و اشعه UV و تغییرات دمایی بسیار مقاوم می باشد.
  • این دسته از رنگ ها در برابر ضربه پذیری بالا و سایش  و خراشیدگی نیز مقاومت زیادی دارند.
  • چسبندگی عالی رنگ پلی اورتان فلز بر روی سطوح فلزی باعث می شود اکسیداسیون در زیر این رنگ اتفاق نیفتدو پایه را در برابر فرسایش های محیطی حفظ نماید.
  • در انتها نیز باید به مقاومت این رنگ ها نسبت به فرسایش و گچی شدن اشاره کنیم

 



 

 

 

 

 

 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :